گروه: ورزشی
تاریخ: ۳:۴۰ :: ۱۳۹۷/۰۲/۰۶

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید خود را با دوره جهانی شدن ورزش کشور تطبیق دهند گفت: امروز در کشور توسعه همه جانبه فناوری ارتباطی و رسانه‌ای مشاهده می‌شود.

به گزارش همسو نیوز، عبدالحمید احمدی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی معاون وزیر ورزش و جوانان با مدیران روابط عمومی ادارات کل استان ها در کرمان ضمن تبریک ایام شعبانیه بویژه نیمه شعبان افزود: باید همه چیز در دوره جهانی شدن کشور مطابق این دوره باشد.

وی ادامه داد: امروز نمی توان به شیوه ۳۰ سال گذشته مدیریت کرد و روابط عمومی نیز از این قائده مستثنی نیست. باید روابط عمومی سنتی کنار گذاشته شود و در پی روابط عمومی، مطابق با معیارهای جهانی باشیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش ایران در دوره جهانی شدن قرار گرفته و امروز تمام دستاورها و شواهد این دوره به وضوح در کشور مشاهده و لمس می شود.

وی افزود: مسابقات والیبال، جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال و مسابقات آسیایی و پارآسیایی جاکارتا سال پرمشغله ای را در حوزه ورزش کشور رقم زده و موفقیت در بسیاری از رشته های ورزشی، کشور را جهانی کرده است.

احمدی تاکید کرد: این دوره ویژگی ها و مختصاتی دارد که نیاز به مطالعه و تفکر و دقت دارد و در فرایند جهانی شدن تبادل اطلاعات در سرعت و گستردگی قابل قیاس با دوره های گذشته نیست.

وی گفت: دسترسی به فناوری های نوین عنصر زمان و مکان را متحول و از دور خارج می کند. امروز سرعت و گستردگی تبادل اطلاعات، فناوری داد و ستد اطلاعاتی و معنایی با طیف گسترده مخاطبان دنبال می شود و همچنین فرصت های بسیاری برای داد و ستد اطلاعاتی ایجاد شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در این دوره بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ، تالار گفت و گو و تمامی نرم افزارها و روش های داد و ستد اطلاعاتی در حال توسعه است و روابط عمومی ها نباید از آن عقب بیفتند.

وی گفت: با توجه به بعد اجتماعی گسترده فعالیت های وزارت ورزش و جوانان می توان با تمامی مردم ارتباط برقرار کرد. وزارت ورزش و جوانان حساسیت بسیاری دارد زیرا این وزارتخانه با مردم ارتباط گسترده ای دارد و برای این ارتباط باید از دانش، سخت افزار و نرم افزارها استفاده شود.

احمدی با اشاره به اقدامی پژوهشی در رابطه با روابط عمومی و کارکرد آن در دنیای جهانی شدن اضافه کرد: عملکرد روابط عمومی ها طی این دوره در سه طبقه و ۱۴ کارکرد تقسیم بندی شده است.

وی گفت: عملکرد روابط عمومی در قالب کسب اطلاعات، مسئولیت ها و ارتباطات و تبلیغات جمع بندی می شود و این بخش باید در حوزه هایی از جمله کسب اطلاعات از موضوعات مورد علاقه افکار عمومی، جمع آوری اطلاعات و داده ها، کسب اطلاع از رویداد ها و تجزیه تحلیل آن و همچنین پایش دستگاه های همکار و رقیب فعالیت کنند.

وی افزود: روابط عمومی ها در پیشگیری از زوال سرمایه اجتماعی، ایجاد و ارتقای آن نقشی مهم و تاثیرگذار دارند و این سرمایه باید مراقبت شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: شبکه های اجتماعی مجازی موضوع روز افکار عمومی است و امروز افراد بسیاری در این شبکه ها حضور دارند.

وی با اشاره به نظرسنجی عمومی در مورد فضای مجازی گفت: طبق این نظرسنجی ۸۰ درصد از گروه سنی فعال کشور در فضای مجازی بین ۱۸ تا ۴۹ سال سن دارند.

احمدی افزود: استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در بیش از ۶۲ درصد از جمعیت کشور مشاهده می شود و این آمار هر سال افزایش دارد.

وی عنوان کرد: محتوای میزان مطالب مورد پیگیری در شبکه اجتماعی به ترتیب سیاسی، طنز و سرگرمی و ورزشی (۳۰ درصد از محتوای مورد پیگیری) در کشور است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: بر اساس این نظر سنجی و ارزیابی کاربران از شبکه های مجازی، ۶۷٫۶ درصد استفاده از فضای مجازی را مفید ارزیابی کردند و ۲۹٫۳ آن را مفید ندانستند.

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان دستور تشکیل ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را پیش از سال ۹۷ در حوزه ورزش کشور صادر کرده و اینک کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی این ستاد تشکیل شده است.

احمدی اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حوزه زیرساختی وزارت ورزش و جوانان گام های خوب و موثری برداشته شده است.

وی با اشاره به برنامه های حوزه جوانان گفت: باید به اجرای جامع و کاملتر تمامی برنامه های حوزه جوانان کمک کرد و همچنین باید در ستاد و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها بصورت ملی و استانی با جوانان همکاری نزدیکی داشته باشیم

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا